דואר אלקטרוני
שם
                  

שינוי בלו"ז

אני רוצה לספר לכם סיפור שקרה לי בעבר.

הייתה לי הופעה מול קהל של בערך 450 אנשים. כמובן שהתכוננתי כראוי, סידרתי את הציוד שלי על השולחן כמו שצריך (כלומר, בדקתי שכל האביזרים לכל קסם נמצאים כולל כולם).

בדקתי שמערכת ההגברה עובדת מצוין (אתם לא רוצים להתחיל הופעה ולגלות שהרמקול לא טוב או ששומעים אתכם מקוטע).

בדקתי את התאורה (אתם רוצים לוודא שאף אור לא מסנוור אתכם כשאתם מבצעים קסם).

בדקתי שאפשר לראות אותי גם מהמקומות האחרונים באולם (אתם לא רוצים לשמוע צעקות בסגנון של "לא רואים כלום").

הכנתי קסמים שמתאימים לקהל כזה גדול (לקהל בסדר גודל הזה אי אפשר לעשות טריק של העלמת מטבע).

הכול היה מתוכנן מהתחלה ועד הסוף. אלא שאז קרה דבר שלא העליתי בדעתי שיכול לקרות.

מתכנני האירוע סגרו איתי על מופע באורך 20 דקות ולכן התכוננתי למופע בסדר גודל כזה, באופן שיש לי סדר מדויק של קסמים שאותם אני אמור לעשות במהלך המופע.

10 דקות לפני תחילת המופע, הגיעה האחראית הראשית של האירוע, ואמרה לי שהיו להם הרבה עיכובים ולכן אני צריך לעשות קטע של 5 דקות בלבד!

למספר רגעים הייתי בהלם, כיוון שאני התכוננתי ל20 דקות ולא ל5 דקות.

על איזה קטעים לוותר?

במאמר זה ננסה לתת פתרונות למצבים כאלו שיכולים לקרות לנו ואם לא נתכונן כראוי לאפשרות הזו, אז אנחנו נהיה בבעיה גדולה.

אגב, הבעיה יכולה להיות גם הפוכה, הזמינו אתכם לעשות מופע של 10 דקות, ולפתע אומרים לכם שהאומן הבא אחריכם מתעכב, ועליכם להאריך את המופע לחצי שעה.

אז מה עושים?

ראשית, מנסים למנוע את הבעיה. עלינו לנסות לוודא עם מארגן האירוע (ולא עם העוזר של העוזר שלו...) כמה זמן הוא רוצה שנופיע. הרבה פעמים זה מונע את הבעיה כאשר מדברים ישירות עם מארגן האירוע.

לפעמים, גם אם תדברו לפני, פתאום יהיו אילוצים ותצטרכו לשנות את התוכנית.

במקרה כזה, עלינו להחליט עוד בבית כשאנחנו רגועים, מה הקטע הכי טוב שלנו שעליו אנחנו לא מוכנים לוותר. לאחר מכן, אנו ממשיכים לדרג את הקסמים הכי טובים שלנו עד שנוצרת לנו רשימה של מספר קסמים כאשר הראשון הוא הטוב ביותר ואחריו הקסם השני הכי טוב וכן הלאה.

אני מדגיש שאת זה עלינו לעשות בבית ולא להתחיל לאלתר במקום, מכיוון שכשאנו מקבלים החלטות תחת לחץ הן בדרך כלל גרועות.

לאחר שהחלטנו את זה, עלינו לבדוק כמה זמן בדיוק לוקח לנו לבצע את הקסם הזה.

בנוסף, רצוי שיהיה לנו אפשרות להאריך או לקצר את הקסם הזה. למשל, אנחנו יכולים להאריך קסם אחד על ידי יצירת סיפור ארוך יותר לאותו קסם. לחלופין, אנחנו יכולים לקצר או לדלג לחלוטין על הסיפור ולבצע רק את הקסם עצמו.

במקרה שאין זמן, אנחנו נבצע את הקסם שהחלטנו שהוא הכי טוב, ולאחר מכן נבצע את הקסם הבא ברשימה, לפי הסדר שהכנו בבית.

רצוי גם להיות בקשר עין ישיר עם המארגן שיסמן לנו עוד כמה זמן נשאר לנו, אם בכלל, לסיום המופע. אין צורך להתעקש לבצע קסם נוסף אם לא נשאר זמן.

מטרת העל היא שמי שהזמין אותנו יהיה מרוצה, ואם נגרום לו לאיחור בלוח הזמנים, הוא יתחרט על כך שהוא הזמין אותנו.

אם מצד שני הודיעו לנו שאנו צריכים להאריך את המופע, פה יש קצת יותר מקום לשיקול דעת.

אם יש לנו מספיק קטעים טובים, אז נמשיך להציג אותם.

אם אין לנו קטעים טובים אלא רק קטעים בינוניים, אז ניתן גם לסרב בנימוס.

כמובן שאם אפשר לגרום למארגנים להיות מרוצים זה טוב, אבל מצד שני חשוב שנשמור על השם שלנו ולא נעשה קטעים שאינם טובים.

לכן, לכתחילה מומלץ להכין עוד לפחות 10 דקות נוספות של הופעה מעבר לזמן המתוכנן, לכל מקרה שיגיע.

לסיכום, כאשר אנו מודעים לאפשרות לשינוי בלוח הזמנים, ומתכוננים לכך כראוי, הסיכוי לתפוס אותנו לא מוכנים יורד ואנו חוסכים לעצמנו לחץ מיותר.